תפריט
בחירת מדינה אחרת

  ליצירת קשר  

מיתוג מעסיק - כך הופכים מארגון רגיל לארגון נחשק ומוביל

מיתוג מעסיק זה לא עוד מילת באזזז טרנדית שתעבור מן העולם עם חלוף האופנה. הוא הדרך האולטימטיבית להפוך מקומות עבודה "רגילים" לנחשקים בעייני מועמדים מוכשרים, זה אמצעי לשימור עובדים מיומנים, וכלי רב עוצמה למשיכת לקוחות, בעלי עניין, שותפים עסקיים ומשקיעים.


מיתוג מעסיק יכול להיות מנוהל או מוזנח - זה בידיים שלכם. אם הוא מנוהל היטב הוא מצייר תמונה חיובית ואטרקטיבית על אודות תרבות החברה ומדגיש רווחה, דאגה והזדמנויות לצמיחה. אך אם מותג המעסיק מוזנח - המוניטין עלול להיפגע, עובדים מוכשרים עשויים להירתע מלעבוד בחברה, הפריון בסכנה ותיתכן גם חלופת עובדים גבוהה.


✔ 72% מהמגייסים טוענים שלמיתוג מעסיק יש השפעה משמעותית על גיוס עובדים.

✔ ארגונים בעלי מותג מעסיק חיובי וחזק משקיעות 50% פחות בכל גיוס.

✔ 75% ממחפשי עבודה מדווחים שהם בודקים את מיתוג המעסיק בטרם הם שולחים קורות חיים.


יש לא מעט דרכים לטפח את מותג המעסיק ולבנות לארגון מוניטין של מעסיק מועדף אחת מהן היא דרך הסכמת Great place to work. תג ההסמכה של GPTW מהווה עדות למסירותו של הארגון למצוינות בתרבות מקום העבודה וניתן להציגו  בקמפיינים דיגיטליים ומודפסים ובאתרי אינטרנט וכך למשוך מועמדים מוכשרים. ההסכמה תורמת למיתוג הארגון ולמיצובו בשורה אחת עם מותגי המעסיקים המוערכים ביותר בעולם ועם מקומות העבודה הטובים ביותר לעבוד בהם. 

מה זה מיתוג מעסיק?


התשובה לשאלה מה זה מיתוג מעסיק היא די פשוטה, זהו תהליך מורכב ומתמשך של טיפוח מוניטין פנים-ארגוני המוקרן גם החוצה, החותר ליצירת מקום עבודה שפשוט נפלא לעבוד בו. מיתוג מעסיק הופך מעסיקים למועדפים על ידי עובדים מוכשרים, ואם משקיעים בו הוא יכול להפחית שחיקת עובדים, לשמר עובדים לאורך זמן, לצמצם עלויות גיוס ולתרום לרווחיות של הארגון.


בבסיסו, מיתוג מעסיק מגלם את התפיסה של ארגון כמעסיק והתדמית שהוא משדר לעובדים הקיימים ולעובדים הפוטנציאליים. הוא משקף את התרבות הארגונית, את הערכים של הארגון ואת המחויבות של הארגון לעובדיו, ואם הוא מנוהל כראוי הוא משפיע לטובה על כל היבטי הארגון.


איך מיתוג מעסיק משפיע על החברה?


משיכת כשרונות ועלויות גיוס מופחתות: מיתוג מעסיק ממגנט מועמדים איכותיים. בעולם עתיר הצעות עבודה, לוחות ואתרי דרושים, נרטיב משכנע של מותג מעסיק גורם לארגון לבלוט. דמיינו חברה שידועה בחדשנות שלה או בטיפוח סביבה שיתופית, היא תמשוך באופן טבעי  יותר מועמדים. גם עלויות הגיוס יורדות שמיתוג המעסיק הוא טוב. מוניטין טוב גורם למועמדים לחפש עבודה בארגון מיוזמתם, כך שאין צורך להשקיע בקמפיינים יקרים לגיוס טאלנטים.


שימור עובדים: מיתוג מעסיק מנוהל טוב מסייע גם לשמר עובדים. הוא מטפח שייכות, שיתפיות וסביבת עבודה נעימה ומכילה. עובדים שחשים שהערכים שלהם ושאיפותיהם מתאימים לתרבות החברה ושיש להם נתיבים להתקדמות ולפיתוח מקצועי נוטים להיות פרודוקטיביים יותר, מעורבים יותר ומחויבים לארגון. 


✔  הצעת ערך משופרת - EVP  - Employee value proposition: מיתוג מעסיק משפר את הצעת הערך של המעסיק, קרי: את מערך ההטבות והחוויות הייחודי שהארגון מציע לעובדיו. היבט זה חורג משכר טוב והטבות כלכליות כמו קרן השתלמות, זה קשור לתרבות הארגון, להזדמנויות לפיתוח הקריירה וחווית העובדים.


רווחת עובדים: כאשר העובדים מרגישים מוערכים, שהם מקבלים כבוד, שהם חלק מקהילה תומכת ומכילה - שביעות הרצון שלהם ממקום העבודה עולה בהתאמה. הם ירגישו פחות לחץ, איזון בריא, רווחה ותמיכה.


ריווחיות: עובדים שמחים ומעורבים הופכים לשגרירי הארגון. הם מקדמים את התרבות והערכים של החברה בצורה חיובית, וזה מתורגם בסופו של יום למשיכת אורגנית של טאלנטים, לשיפור שביעות רצון הלקוחות, להעצמת נאמנות הלקוחות ולשיפור הרווחיות.


שלבים בטיפוח מיתוג מעסיק 


כפי שציינו מיתוג מעסיק זהו תהליך מתמשך שאף פעם לא נגמר. יש לטפח אותו, לנהל ולתחזק אותו כל העת.


מיתוג המעסיק מתחיל מהתבוננות פנימה אל תוך הארגון, על מנת להגדיר את ערכי הליבה ואת חוויית העובדים. זיהוי ערכי הליבה מניח את התשתית לבניית זהות מותג המעסיק, זהות שעתידה למשוך עובדים המזדהים עם הערכים הללו. בשלב זה יש לענות על שאלות כמו למשל מה הם העקרונות המנחים את הארגון - חדשנות? שיתוף פעולה? אחריות חברתית? תרומה לקהילה? וכו'. 


לפי סקר, 86% מבני דור המיליניאלס מדווחים שהם ישקלו בחיוב לעבוד בארגון המציע שכר מופחת אם הערכים והייעוד של הארגון  עולים בקנה אחד עם שלהם.


בשלב זה יש גם להגדיר את התרבות בארגון. האם למשל הארגון תומך באיזון בין חיים אישיים לבין עבודה? דוגל בתרבות ארגונית שבטית או מכירתית ותחרותית?. הבנת התרבות תאפשר אותנטיות בהצגת החברה, מה שיאפשר למשוך עובדים אשר ישגשגו בה. 

ומה באשר לעובדים? איזה מסע ממתין להם בארגון? האם הארגון מציע הזדמנויות לצמיחה? ללימודים? להתפתחות מקצועית? אפשרויות קידום? - מיפוי מסע העובדים מאפשר להציג את המחויבות להצלחת העובדים וכך למשוך עובדים מוכשרים ומיומנים.


לאחר שלב ההגדרות וההתבוננות הפנימית, מגיעה העת לבנות את הנרטיב של הארגון ולחלוק אותו עם העולם. על נרטיב זה להיות אותנטי ומשכנע כדי שעובדים יוכלו להזדהות ולהדהד אותו. מאחר שאנשים מתחברים לסיפורים, רבים מהארגונים מציגים את הנרטיב באמצעות סיפורים - סיפורי הצלחה של העובדים, סיפורי הצלחה של הארגון וכו'. זה הזמן למנף את הרשתות החברתיות ולפרסם בהן סיפורי הצלחה, הוכחות לתרבות הארגונית החיובית והחזקה כמו פרסום תג ההסכמה של Great place to work, שיתוף סרטוני סיפורים אישיים של עובדים, הצצה למאחורי הקלעים של מקום העבודה, הצגה של מסלולי התפתחות של העובדים, הטבות המוענקות לעובדים ועוד. 


להלן מספר דוגמאות חיות לאופן שבו חברות אשר זכו לתג Great place to work השתמשו ומינפו את התג כדי להעצים את מותג המעסיק.


תמונה שפרסמו מיוזמתם העובדים המאושרים בחברת AvidXchange ברשת X, אחרי שקיבלו בשנה השניה ברציפות את תג Great place to work.

חברת השילוח DHL הטביעה בגאווה את התג של Great place to work על גבי הרכבים שלה.


הודעה לעיתונות שהוציאה חברת DuPont מיד עם קבלת הסכמת Great place to work. במסגרתה היא גם פרסמה נתונים מחמיאים שעלו מסקר העובדים: 80% מהעובדים דיווחו כי נהנו מקבלת פנים נעימה וחמה כאשר החלו לעבוד, 81% מהעובדים מרגישים שנותנים להם אחריות רבה, 76% מהעובדים מרגישים שעבודתם מחוללת שינוי ו-76% מהעובדים מרגישים תחושת גאווה בהישגי החברה.


חברת Raven, שזכתה לתג  Great place to work, הציגה את סיפורה של עובדת בחברה ברשת X כדוגמה מדוע אנשים בוחרים לעבוד בחברה. בפוסט מוצגת תמונתה של העובדת מחזיקה את התג של GPTW. העובדת הדגישה בפוסט את תרומת החברה לקהילה וכך למעשה הבליטה את ערכי החברה, שהם חלק אינטגרלי ממיתוג מעסיק.


חשוב להבין ולזכור שטיפוח מותג מעסיק זהו דיאלוג לא מונולוג. יש לבנות קשרים אמיצים עם העובדים כדי שהמיתוג ימלא את מלוא הפוטנציאל שלו. כדאי לבנות קהילה סביב הארגון, ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או לינקדאין, לענות באדיבות לשאלות ולפניות של עוקבים ושל מועמדים פוטנציאליים, ליצור פודקאסטים, לפרסם תמונות של חוויות באינסטגרם ולהדגיש את הגאווה הארגונית בפייסבוק. לעודד עובדים לשתף את חוויותיהם במדיה הדיגיטלית, לקחת חלק בכנסים מקצועיים, בירידים, להיות חלק משיחות ודיונים בקבוצות ברשתות החברתיות ועוד.


האם יש קורס מיתוג מעסיק?


בהחלט, ארגונים המעוניינים להעצים ולטפח את מיתוג המעסיק שלהם יכולים לעבור קורס מיתוג מעסיק. כאשר מבין הקורסים למיתוג מעסיק שקיימים כיום הסכמת Great Place to Work היא מהמובילות בתחום. הסכמה זו מבוססות על איסוף נתונים אמפיריים והיא משמשת עדות למחויבות של ארגונים לטיפוח תרבות חיובית במקומות העבודה המתעדפים את רווחת עובדיהם.


הסמכת  Great Place to Work עומדת בחזית המאמץ ליצירת סביבת עבודה מעוררת השראה, מטפחת, מכילה ויוצאת דופן. הסכמה זו מעניקה תג יוקרתי לארגונים המצטיינים בטיפוח של תרבות של אמון, הוגנות, הכלה, שוויון, חדשנות ואחווה, תרבות שבה כל עובד ועובדת מרגישים מוערכים ומועצמים.


בלב ליבה של ההסכמת GPTW עומד סקר עובדים, המועבר לכלל עובדי הארגון ונועד לאמוד את תפיסת העובדים לגבי תרבות מקום העבודה, מנהיגות, יעילות, אמינות, הגינות ועוד. לאחר מכן הארגון מקבל מיפוי מדויק של התרבות הארגונית וצרכי העובדים וסט כלים מעשי להעצמת תחושת הגאווה הארגונית. כאשר כדי לקבל את תג ההסכמה על הארגון להצטיין בקריטריונים השונים.


הסכמת Great Place to Work היא בינלאומית ונחשבת לסמכות בלתי מעורערת בתרבות מקומות עבודה. היא מבוססת על למעלה מ-30 שנות מחקר, שנערך בקרב עשרות אלפי חברות ועם 100 מיליון עובדים בכל רחבי העולם.



תג  Great Place to Work הוענק כבר לחברות מוכרות כמו: Salesforce, הילטון, אמריקן אקספרס, CISCO, AT&T, טרגט וארגונים רבים נוספים בכל רחבי העולם. הוא  ידוע כמסמל תמיכה עמוקה במחויבות של הארגון לתרבות עבודה של אמון, כבוד והכלה, הוא מבדל ארגונים ממתחריהם, מסייע במשיכת עובדים מוכשרים, משפר את המוניטין של הארגון ותורם לשיפור הביצועים עסקיים.



תוך כמה זמן ניתן להרגיש בשינוי?


מיתוג מעסיק זהו תהליך אסטרטגי הנבנה במאמץ וכולל פיתוח ותחזוקה של תדמית הארגון לאורך זמן. תהליך זה כולל סקרי עובדים תקופתיים, פיתוח אסטרטגיה, יישום האסטרטגיה, מדידה עקבית ושיפור מתמיד של הביצועים. זהו תהליך מתמשך אך כזה שנושא פרי וניתן להרגיש בשינוי שהוא מחולל - כשעובדים פוטנציאליים פונים מיוזמתם לארגון כדי לעבוד בו, כשעובדים קיימים נותרים נאמנים לארגון ואחוז הנטישה יורד, כשעלויות הגיוס יורדות, כאשר התפוקה עולה והריווחיות נוסקת.


משך זמן היישום משתנה מארגון לארגון והוא מושפע מכמה פרמטרים מרכזיים:

  • גודל הארגון - על פי רוב בארגונים גדולים יותר משך זמן היישום הוא ארוך יותר. יש הרבה מחלקות, הרבה עובדים ולוקח זמן רב יותר  ליישם את אסטרטגיית המיתוג החדשה.

  • בשלות הארגון - בארגונים קיימים עם מותגים מבוססים יישום מיתוג מעסיק עשוי לקחת פחות זמן מיישום בארגונים בהם צריך לבנות אסטרטגיית מותג מעסיק מאפס.

  • זמינות משאבים - בארגונים שיש להם משאבים זמינים כמו תקציבים וכוח אדם, היישום יהיה מהיר יותר בהשוואה לארגונים דלי משאבים.

זה הזמן למינוף הסכמת Great Place to Work להעצמת מיתוג מעסיק


בנוף העסקי התחרותי של ימינו, מיתוג מעסיק מהווה מרכיב חשוב באסטרטגיית ניהול משאבי האנוש של הארגון. הסמכת Great Place to Work תורמת באופן משמעותי למותג המעסיק, היא אות יוקרתי ונחשק המוענק אך ורק לארגונים המצטיינים ביצירת תרבות עבודה חיובית ומחויבים לרווחת העובדים, ומשמשת הוכחה למחויבות הבלתי מעורערת של הארגון ליצור סביבה שבה עובדים משגשגים ופורחים.


הרשמו לקבלת הסמכת Great Place to Work עוד היום, והתחילו למשוך כשרונות, להעצים את מותג המעסיק שלכם ולשפר את התוצאות העסקיות.


"הצגת תג הסמכת Great Place to Work בעמוד הלינקדאין ובעמודי הדרושים שלנו הניבה החזר משמעותי להשקעה בערוצים נבחרים. לפחות 27% מהמועמדים למשרות ציינו את הסכמת Great Place to Work כשהם עתרו למשרות", קטי אוונס-רבר, CPO בחברת Wonolo


הצטרפו למותגים המובילים בעולם שכבר עברו בהצלחה את הסמכת Great Place To Work


יונתן פייטרה